Skrota måndagar!!!

        Tid: 19:22:32 Datum: 2009-09-28

Jag har blivit en stark förespråkare av "hata måndagar" känner jag men jag pallar verkligen inte med dom. Helgen går vansinnigt fort och man hinner verkligen inte med nånting som nu i helgen hade jag en massa måsten och jag hann inte med nåt av det jag hade tänkt göra så dammråttorna ligger säkert för tillfället och dom tar säkert väl tillvara på den här fristen och växer sig ännu större :)
Jag får försöka ta mig i kragen och ta en runda i veckan istället.
Jag förstår ärligt inte hur man skall få tiden att räcka till när man jobbar heltid.....Är ju inte hemma förrän ca kl fem på eftermiddagar och då skall det fixas mat (John brukar ha börjat med den) sen skall det ätas och röja upp röran i köket och sen skall barnen sova, då har man kanppt hunnit se dom. Leia somnar ju inte med en gång utan hon kör sitt race och springer upp en sisådär femtioelva gånger, hon somnar med andra ord ganska sent vilket gör att jag skjuter på min egna läggtid, vilket resulterar í att jag är mer död än levande på morgonen och ofta försover mig. Sen brukar jag spendera en halvtimme till att försöka skaka liv i Leia som är lika trött som jag på morgonen sen är det STRESS för min del som gäller :(

Och nånstans i den här hysteriska karusellen skall man försöka träna!?!?!?! Hur fan skall man få det att gå ihop egentligen????

Så nu har jag gnällt färdigt för tillfället :) nu skall jag påbörja den lååååååååånga nattningsproceduren med Leia busa.....Wish me luck!! Håller på och "hotar" Leia med att tomten ser och hör allt och gör man inte som mamma och pappa säger så blir det inga julklappar.  Jaaaa jag är desperat, hon måste ju somna i bra tid för sin egen skull eftersom jag väcker henne ganska tidigt på morgonen.

Näää nu blir det bokläsning för Leia busa



               
                                     |KATEGORI » Min vardag | Kommentarer(1)|

Kommentarer
Postat av: Anette Pettersson

Leipei är en fullkomlig avbild av sin kära pappa,sist i säng av alla oftast fast även först uppe på morgonen förståss,det är väl inte Leia,men det skulle läsas helst 5 sagor och en massa annat innan han behagade släcka ljuset,sedan var det rop 10 ggr om allehanda saker,så jag förstår hur du har det.......kramar till Leia och dig förståss,kram svärmor

2009-09-28 @ 20:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Glad, ambitös, sprallig, humör, envis, morgontrött, tjurig,djurvän, gift med John Och min största bedrift i livet, Mamma till världens bästa Elias & Leia
RSS 2.0