Freeeeeeeeeeeeedag :D

        Tid: 19:49:08 Datum: 2009-09-11
Och jag är trött som ett as, så det blir inte mycket gjort här. Har och varit och hämtat upp mina barn på diverse ställen. Leia hos Elvira och Elias hos mormor och morfar. Så jag och barnen (och Zelda) kom hem strax efter sju.

Idag har varit en sån sjuk dag på jobbet, vi har häcken full just nu jag och Becca men det känns inte som om man har fått något gjort alls. Usch jag hatar såna dagar när allt bara strular och man sitter med hur mkt som helst. Me don´t like!!

För övrigtmåste jag bara säga att jag älskar våra nya bil, har inte riktigt koll på hur bred den är ännu så mina parkeringar blir ju inte världs bäst om man säger så....Thihi!!

Och en annan grej då efter min sammandrabbning med min dotter härom dagen, införde jag ett skäms hörn till henne. Där får hon sitta tills hon lugnar ner sig, lyssnar på mig och ber om ursäkt. Istället för att elda upp mig och bli vansinnig på henne kommer jag att sätta henne i det där hörnet förklara för henne varför hon sitter där och vad hon måste göra för att komma därifrån. Än så länge har det funkat bra. Införde det igår eftermiddag och har redan fått använda det tre ggr varav en gång hos mamma och pappa.

Jag har kommit på det att det hjälper inte att skrika och gapa på henne och jag tänker inte ge henne den tillfredställelsen med all uppmärksamhet det ger henne (även om den är negativ) utan nu sätter jag henne där, förklarar saken för henne och ignorerar henne (så länge hon sitter på sin plats) sen när hon väl ber om ursäkt och uppför sig så berömmer jag henne till tusen.......Det är bra uppmärksamhet!!!!

Nu sitter jag och barnen occh tittar på Monsters Inc men jag skall snart springa ut med Zeldisen.

Hej så länge
               
                                     |KATEGORI » Min familj | Kommentarer(0)|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Glad, ambitös, sprallig, humör, envis, morgontrött, tjurig,djurvän, gift med John Och min största bedrift i livet, Mamma till världens bästa Elias & Leia
RSS 2.0