Trött mamma och trött Leia

        Tid: 20:53:18 Datum: 2009-03-13
Trots att jag slutade kl tre idag så är det först nu som jag är hemma på "riktigt", var hemma och mellanlandade en pytte stund sen stack Leia bus och jag iväg med vårt skoställ (ja ni läste rätt ) vi gjorde ett himla bra byte tycker jag. Min kompis Niclas hade nämligen köpt ett för långt skoställ hem till sig och vi hade ett alldeles för litet hemma hos oss så jag tyckte att det var ett kanon byte och så la jag 100 kr emellan också (Niclas skoställ kostade nämligen 200 kr) men det kändes som vi blev lite nöjda allihopa. Och det passade verkligen jättebra i hans hall. Vårat har vi inte fått ihop än, det står i kartongen i hallen. Leia och jag gick nämligen in till mormor och morfar en sväng innan vi gick hemåt.

Väl hemma bänkade vi oss i soffan och tittade lite på barnprogram och så skulle jag göra välling, vilket inte var det lättaste eftersom den var slut men som tur var så var John ändå ute på vift så han fick köpa med sig välling hem. Leia var jättetrött när hon satt här i soffan med mig men det blev som bortblåst när hon hamnade i sängen så nu sitter hon inne i sängen och leker med sin nalle....

Förresten vet ni vad den lilla lilla fisungen hade gjort idag? Efter jag hade varit på toa förut så skulle jag då givetvis spola vilket resulterade att jag  ser hur den där jäkla vattennivån bara stiger men inte rinner tillbaka så jag tar toaborsten och känner att det är något där längst ner som stoppar upp så jag frågar Leia som står brevid mig just då om hon slängt ner något i toan.......-Näääää det har jag inte blir svaret. Hmmmm!!!
Jag får tag i något längre och spetsigare än borsten och fiskar upp.....................................
En hel toarulle??
Lilla busfia!!!

Ok över till min bilhistoria som jag lovade att jag skulle berätta. Det här är det mest knäppa jag upplevt när man är lite oense i trafiken.

Det var en morgon och jag skulle köra Elias till skolan som vanligt lite småstressad och kör upp på vägen mot Elias skola så kommer en bil från höger (ok där var det högerregeln) men han bromsar in så jag kör på och när jag nästan är framme vid den där vägen från höger då börjar han köra igen så jag bromsar och han bromsar och då står vi både stilla så jag börjar köra framåt lite och då kör han också vilket resulterar i att vi båda får bromsa igen. Vid det här laget e jag skit irriterad så jag viftar fram honom till slut. Som sagt skit irriterad och mkt gestikulerande blir det och till slut kan jag äntligen köra sista biten fram till Elias skola, parkerar bilen och jag och Elias skyndar mot Elias skola så tutar det två eller tre gånger så jag vänder mig om och ser en röd volvo som parkerat (bilen vi mötte var en röd volvo) Ähh tänker jag det e säkert bara en tillfällighet så jag går med Elias in i skolan men för säkerhets skull ringer jag John när jag är på väg ut om det nu skulle vara nån som står och väntar på mig men den röda volvon är borta. Men för säkerhets skull har jag kvar John i tel en liten bit på vägen när jag kör mot mitt jobb men inget inträffar och jag berättar för alla på jobbet om vilken idiot jag träffade på när jag skulle lämna Elias.
Dagen går och jag jobbar och ringer min mamma för att klara ut ett ärende när min mobil ringer, det är ett mobilnummer som jag inte känner igen så jag ber mamma att vänta lite.....Och så här ser samtalet ut ungefär..

Jag: Jaaa hallå!!
Han: Hej! Jag undrar om du är intreserad av en lektion i högerregeln??
Jag: Öhhh näää skulle inte tro det (Fattar alltså inget alls, lät som ett skämtsamtal) tack och hej då!!
Han: Vet du inte vem det är?
Jag: Näää
Han: Röd volvo från i morse
Jag: (Riktigt skitförbannad) Du måste för fan skämta med mig
Han: Öhhh näää
Jag: Du har alltså gått och funderat på detta hela dagen?? Har du inget vettigare för dig??
Han: Öhhh jo men jag tänkte
Jag:Men jag har inte tid med det här jag JOBBAR!!
Han: Men du kunde ju tagit en diskussion med mig när jag körde efter, jag tutade ju på dig.
Jag: (sarkastiskt) Åhh men jag ber så hemskt mycket om ursäkt men det missade jag totalt.
Han: Men tänk på din son, hur kommer han bli när du beter dig så i trafiken?
Jag: Skit du i det, han kommer bli bra mycket bättre än dig och mig tillsammans så det skall du inte bry dig om!!!(Jag e riktigt jävla arg vid det här laget. Big mistake att dra mitt barn i det här)
Jag: Men som sagt jag jag har inte tid med det här jag jobbar så tack så mycket för ditt samtal och ha en bra dag (sarkastiskt)
Han: Öhh jaha tack???

Fattar ni grejen eller?? Idioten har alltså letat fram mitt nummer för att vad??? Ringa och skälla på mig vilket resulterade att han fick en rejäl jävla utskällning av mig i stället vilket han säkerligen inte var beredd på. Han trodde nog att jag skulle vara jätte ödmjuk och be om ursäkt eller nåt.....
Det var en konstig upplevelse om inte annat.

Ha nu en super bäst fredag alla goa!!!

Puss puss♥
               
                                     |KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Glad, ambitös, sprallig, humör, envis, morgontrött, tjurig,djurvän, gift med John Och min största bedrift i livet, Mamma till världens bästa Elias & Leia
RSS 2.0