Mys torsdag

        Tid: 21:12:46 Datum: 2009-01-29
♥ Idag bestämde jag att vi skulle ha mys torsdag så vi skippade allt vad judo och träning hette. Ville inte stressa idag bara mysa med mina barn eftersom jag inte såg dom nånting alls igår. Så barnen har har badat skum bad och sen blev det varma mackor och efter det lite chips och ostbågar. Chips till Leia och ostbågar till Elias =)

Vi tittade på Den magiska leksaksaffären, jätte mysig film faktiskt. Och vem bölade en liten skvätt i slutet??? Joooo mamman i familjen. Filmen var inte så sorglig men det var ett fint slut, jag bölar ju till allting nu för tiden. När jag var gravid med nåt av barnen bölade jag tom till reklamfilmer, skall det bli så illa igen??

Idag har varit en seg dag på jobbet och även tråkiga besked inte för egen del utan för Beccas del men det berör en oavsett vem det gäller på jobbet. Vi pratar verkligen om allt, e nån ledsen så blir man själv ledsen för den personens skull och vi pratar om allt och går igenom olika aspekter av problemet. Vi är som en egen liten terapi avdelning =). Den dagen det är dags för mig att byta jobb så kommer jag och sakna er massor och tror tyvärr inte att det kommer bli likadant nån annanstans =`(

En upprörande sak då från en artikel från aftonbladet.....

En 20-årig "mamma" som misshandlat sin 2- åriga dotter till döds. Det finns nog inget som får mig att bli så jävla (ursökta språket) förbannad när sådana människor får ett barn i sina händer. Vad är det för fel på dom???? Allvarligt talat!!! Vet ni vad idiot "mamman" (sätter mamma inom situationstecken för det där är ingen mamma i mina ögon bara en ytterst grym och ond varelse) sa om saken då???

"Det var inte meningen" men det finns väl ingen vettig männsika som slår sitt barn så brutalt med ett läderskärp och kastar henne i golvet så att hon till slut dör av skadorna.

Vad tänker det här lilla lilla barnet när den personen som kallas hennes mamma, den personen som skall älska och skydda henne oavsett vad gör alla dom här hemskheter mot henne.
Det gör så fruktansvärt ont i mig när jag tänker på hur fruktansvärt hon måste ha haft det och jag hoppas den är sk "mamman" får uppleva samma förnedring och våld själv precis som hon utsatte sitt barn för.

Den här världen är på väg käpprätt åt helvete känns det som ibland, 2008 var ett år kantat av sorgligheter och diverse tråkiga besked och 2009 har ännu inte visat sin bästa sida. Det är för mycket grymheter och man kan inte låta bli och undra hur det skall gå för ens egena barn kommer dom att klara av det hårda "klimat" som blivit där var och varannan människa går med kniv eller pistol på sig??
Kommer det bli så illa att man till slut inte litar på nån och vågar knappt släppa ut sina barn av rädsla att det skall hända dom något??
En säkrare värld e definitivt något att kämpa för eller vad säger ni??

Hoppas morgondagen bjuder på lite mer positiva saker i alla fall!!!

Natt natt alla hoppas ni nanar gottigt!!


Min goa tjej visar sitt fina rosa nagellack =)
               
                                     |KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(2)|

Kommentarer
Postat av: Anette Pettersson

Min älskade svärdotter! Var detta ditt sätt att säga du är gravid??? Eller har jag fattat helt fel??? Väntar andaktigt på svar??? Hoppas iaf.....

Kramiz

2009-01-29 @ 21:25:53
Postat av: Anzi

Så söööt! Matchigt med nappen! =)

2009-01-30 @ 08:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Glad, ambitös, sprallig, humör, envis, morgontrött, tjurig,djurvän, gift med John Och min största bedrift i livet, Mamma till världens bästa Elias & Leia
RSS 2.0